نقش هم نشین در سیر و سلوک
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نقش هم نشین در سیر و سلوک
نوشته شده در شنبه 24 اسفند 1392
بازدید : 764
نویسنده : پرویز طهماسبی
بسم الله الرحمن الرحیم

 

نقش هم نشین در سیر و سلوک

یکی از کارهایی که در راه سیر و سلوک باید انجام دارد ، این است که یا اطرافیان را اصلاح کرد یا قطع رابطه نمود. اما قطع رابطه مانع صلۀ رحم هم نباید بشود. یعنی اگر در خانه ، در فامیل و دوستان، افرادی می باشند که اهل گناه و معصیت هستند به انسان انرژی منفی می‏دهند.  این یکی از موارد مهمی است که توفیق سیر و سلوک را از انسان می گیرد. در هر مرحله‏ای یک قطع رابطه‏ خاصی باید باشد ، که بستگی به موقعیت آن دارد. مثلاً پیامبر اسلام چهل روز در غار حراء می رفتند و با همه قطع رابطه می‏کردند و فقط امیرالمؤمنین غذا برای پیامبر می‏برد و حتی حضرت خدیجه هم آنجا نمی‏رفت. و یا حضرت موسی که در دهه اول ذیحجه نمازش خوانده میشود و در آن جمله ( ... وواعدنا موسی ثلاثین لیله و اتممنا‏ها بعشر... ) گفته میشود ، این اتممناها بعشرش برای آن بوده که باید ارتباط قطع می‏شده، و روح ایشان هیچ گونه پارازیت روحی و طول موج منفی نباید میگرفته، در غیر این صورت باز دوباره میبایست از اول اعاده می کردند .

بعضی از چله‏ ها بصورتی است که ....

اگر سی و نه روز کار بشود و به خاطر موضوعی خراب بشود باید از اول شروع کرد. اما بعضی‏ از چله‏ها اینگونه نیست. بنابراین باید ارتباطات را تنظیم کرد و با هر کسی نوع ارتباط، تعریف شده باشد . ارتباط با برادر و خواهر، با مؤمن و کافر ، با منافق و

امثال اینها همه اثر دارد. در روایات داریم ، کسی نزد پیامبر آمد که حرفی بزند . پیامبر فرمود: از من دور شو چون می‏ترسم عذابی که به تو نازل می‏شود به من هم نازل شود یعنی اثر می‏گذارد.

تو را از برگ گل هر چند دامن پاک تر باشد             مشو با ناکسان همدم که صحبت را اثر باشد

تا توانی می‏گریز از یار بد                    یار بد بدتر بود از مار بد

مار بد تنها همی بر جان زند                      یار بد بر جان و بر ایمان زند

نخست موعظۀ پیر صحبت این باشد                       که از مصاحب ناجنس احتراز کنید

هنگامی که  انسان در شهر و خیابان راه می رود هر گاه شخصی از کنارش رد ‏بشود چه متوجه بشود و یا متوجه نشود، به قول عرفای هند برای انسان کارما می‏فرستد. کارما یعنی روح خبیث، انرژی منفی .  و اگر پاک باشد روح پاکش برای انسان انرژی مثبت می‏فرستد. گاهی انسان احساس میکند دلش گرفته ، این حالت به دلیل انرژی منفی است که در معرض آن قرار گرفته. وگاهی بوی خوشی به مشامش می‏خورد و یک حال خوب و بهجتی پیدا می‏کند، این همان انرژی مثبتی است که از جای خوبی می‏آید. هر چه ارتباطات سنجیده تر باشد اثرات منفی کمتر می شود

استاد علوی

 



:: موضوعات مرتبط: اجتماعی , مناجاتها , ,
:: برچسب‌ها: نقش هم نشین :سیر و سلوک : ستاد علوی ،عرفان ،یار بد ،کارما ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: